menuordersearch
baanaa.ir

سیستم سرمایش سریع Turbo Cooling در کولر گازی چیست ,

۱۳۹۸/۵/۷ دوشنبه
(0)
(0)
سیستم سرمایش سریع Turbo Cooling در کولر گازی چیست
سیستم سرمایش سریع Turbo Cooling در کولر گازی چیست

 

کولرهای گازی دارای فناوری توربو کولینگ Turbo Cooling و توربو مُد Turbo Mode چه عملیاتی را انجام میدهند ؟ 

 

پروسه توربو کولیینگ Turbo Cooling کولرهای گازی با فرآیند توربو شارژر که منجر به بهبود راندمان حجم موتور با افزایش تراکم گاز مصرفی در سیلندر کمپرسور میشود قرابت معنایی دارد. در این عملیات گاز مبرد بیشتر با فشار بیشتر به سیلندرهای کمپرسور تزریق و به سوی رادیات پنل داخلی کولر اسپلیت پرتاب میشود. پره های گردشی پنل داخلی با سرعت بیشتری هوای محیط را به داخل رادیات مکیده فرایند خنک سازی سریع را به انجام میرسانند.

 

مواقع استفاده از فناوری Turbo در کولر های گازی ( Turbo cooling Turbo mode )

 

در برخی مواقع از سال بخصوص تابستانها پیش آمده به محض ورود به محیط منزل یا محل کار، هوا  بشدت گرم و غیر قابل تحمل است که مجبور میشوید با روشن کردن کولر چند دقیقه ای از آن محل دور باشید تا دما به استانه قابل تحمل شما برسد، ممکن است مدت زمان عملیات خنک سازی از 10 الی 20 دقیقه فراتر رود. برای این منظور برخی شرکت های تولید کننده دستگاههای تهویه مطبوع با پیش بینی این نیاز اقدام به تولید محصولاتی کرده اند که بتواند در کمترین زمان ممکن دمای محیطی را به میزان مطلوب مصرف کننده برسانند. وجود دکمه های با عناوین Turbo cooling و Turbo mode بر روی ریموت کنترل های کولرهای گازی نشان وجود این فناوری بروی محصول خریداری شده است

 

چگونه کمپرسور کولر گازی در حالت توربو Turbo فشار ناشی از افزایش یکباره راندمان را مهار میکند 

 

هنگامی که فشار ورودی گاز مبرد موتور افزایش می یابد، دمای آن نیز به شکل تساعدی افزایش می یابد. اینجاست واحدهای توربو شارژ به عنوان خنک کننده گاز ورودی استفاده می کنند. در این حالت سعی میشود دمای گاز مبرد ورودی سیلندر به دمای محیط نزدیکتر شود. 

 

 

بیشتر بدانیم : عملکرد گاز مبرد در کولر های گازی و سیستم های خنک کننده چکونه است
کولر های  گازی از سیکل های تبرید تراکمی تبخیری بهره میبرند. در این سیستم جهت انتقال حرارت از یک محفظه کنترل شده مانند کمپرسور به خارج و بلعکس, به یک سیال واسطه یا مبرد نیاز است. گاز مبرد ماده ای است که با  تحت فشار گرفتن پیستون ها یا چرخ دندهای کمپرسور متراکم سپس تبدیل به مایع داغ و پس از تبخیر به دمای انجماد میرسد و با در مسیر قرار گرفتن کنداسر یا رایات ها و وزش باد از پره های هوای خنک به محیط متساعد میشود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر